یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۰۹:۳۰

به همت کارکنـان و کارشناسان توانمنـد کشورمان انجام شد
پایان عملیات تنظیم زنجیرهای مهار پایانـه شناور خلیج‌فـارس

باشگاه خبری فراساحل: رئیس تعمیرات زیرآب شرکـت نفـت فلات قاره ایران، گفت: عملیات تنظیم نهایی زنجیرهای مهار پایانـه شناور خلیج‌فـارس به همت کارکنـان و کارشناسان توانمنـد این شرکـت به پایان رسید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، ناصر ناصری ‌نیا، افزود: پایانه شناور خلیج‌فارس دارای امکانات انباشت دو میلیون و دویست هزار بشکه نفت خام با دو کیفیت متفاوت به صورت مجزا بوده و قادر به دریافت نفت میادین سروش و نوروز و صدور همزمان نفت خام است. وی افزود: این سازه بزرگ دریایی در طبقه‌بندی شناورها به شناور کوه‌پیکر معروف است و توسط هشت ریشتر زنجیر هر یک به طول ٥٢٠ متر مهار می‌شود که از یک سمت به وسیله ٨ پایه فلزی به قطر ٧٢ اینچ در بستر دریا و از سمت دیگر به یک منیفولد گردان (Turret‌) در قسمت سینه شناور مهار شده‌‌‌اند.

ناصری‌نیا افزود: نفت میادین سروش و نوروز از طریق دو رشته خط لوله دریایی به قطر ١٦ اینچ به یک مجموعه منیفولد واقع در بستر دریا (PLEM‌) و سپس توسط چهار رشته رایزر دینامیکی قابل انعطاف از طریق Turret‌ به مخازن ٢١ گانه پایانه FSU هدایت می‌‌شود. وی گفت: تنظیم زنجیرهای مهار FSU به منظور ایجاد توازن میان مجموعه منیفولد مجموعه زیردریایی در عمق ٤٦ متری آب، رایزرهای دینامیکی و تثبیت محل موقعیت محل اتصال رایزرها به بدنه شناور از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است. رئیس تعمیرات زیرآب شرکـت نفـت فلات قاره ایران گفت: عملیات تنظیم نهایی زنجیرهای مهار با استفاده از سه فروند شناور یدک‌کش و یک فروند شناور جمع‌‌آوری لنگر با پشتیبانی بسیار خوب مدیریت در ستاد و منطقه بهرگان با هماهنگی واحدهای عملیات دریایی و تعمیرات زیرآب و با استفاده از تجربه و تخصص کارکنان پایانه شناور خلیج‌فارس نخستین‌بار در تاریخ صنعت نفت در ایران صورت گرفت.

وی گفت: در این عملیات از هیچ‌‌گونه امکانات، نفرات و مشاوره شرکت‌های خارجی استفاده نشد و صرفا بخش‌هایی از کار که نیاز به برون‌سپاری داشته توسط شرکت پترو براسان ایران انجام شده و نیروهای این شرکت، نهایت تلاش و همکاری خود را در این پروژه به کار گرفتند. از اواخر آبان ماه امسال بارگیری نفت میدان‌های سروش و نوروز در شناور جدید صادراتی خلیج‌فارس آغاز شده است. ظرفیت پایانه شناور صادراتی نفت خام خلیج‌فارس ٢,٢ میلیون بشکه و مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم‌های  اندازه‌گیری (Metering) است. این شناور که نفت سنگین و ویژه میدان‌های سروش و نوروز را صادر می‌کند از نظر ماشینری و ظرفیت، بالاترین تکنولوژی را دارد. شرکت نفت فلات قاره، در سال‌های گذشته تجربه طراحی و بهره‌برداری روی شناور سورنا را داشته و هم‌اکنون امکان استفاده بهتر از پایانه صادراتی خلیج فارس فراهم شده است. از سال‌های گذشته نفت میدان‌های سروش و نوروز در پایانه شناور سورنا ذخیره و از همانجا بارگیری می‌شود و با بهره‌برداری نهایی از شناور صادراتی خلیج‌فارس، صادرات نفت این میدان‌ها به خلیج‌فارس عملی می‌شود.



  کد خبر : 222
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :